Wells' gray park

2 juli 2015 - Clearwater, Canada

Vandaag trails en watervallen in Wells' gray park gedaan, begonnen met een bezoek aan achtereen volgend de Spagats Falls, Dawson Falls en de Helmcken Falls. Daarna een ganse namiddag gekanood op Clearwater Lake, een imens groot meer dat 680 m breed is en onmogelijk rond te varen is op één dag. We waanden ons in een cowboy film met prachtig, stil en rustgevend decor. Dan iets verfrissend gedronken, de paddels en lifejackets terug gegeven en om af te sluiten nog een trail van ongeveer een uur en half gaan hicken om aan de bodem van de Moul Fall te geraken - overweldigend de kracht en geluid op de bodem van het water - de moeite waard .Onderweg opnieuw een kariboe gezien, net als gisteren  (op weg van Whistler naar Clearwater) en nog meer eekhoorns en mooie ongeïdentificeerde vogels . We logeren in een B&B bij een heel lieve en attentvolle uitbaatster- voor onze tweede overnachting kregen we zelfs een upgrade van guestroom naar guesthouse met keuken,living, badkamer, twee slaapkamers .... En ze vraagt iedere morgen waar we zin in hebben als ontbijt en tegen welk uur we willen eten, heel vriendelijk. Morgen gaan we op weg naar Hinton