Yoho park en Lake Louise

7 juli 2015 - Lake Louise, Canada

Vandaag ws het de beurt aan de verschillende meren om een bezoek aan te brengen. We zijn via HW1 richting Field vertrokken, daar even voorbij hebben we onze eerste uitstap gedaan : 'natural bridge' en hebben een korte trail in de valley Kicking Horse gedaan. Vandaar zijnde doorgereden naar het Emerald Lake en de interpretive trail van ongeveer twee uur gedaan rond het meer met zicht op de glaciers. Dan terug Hw1 op richting Lake Louise met afrit naar de Takakkaw Falls en onderweg daar naartoe eerst een 'walk in de past' gedaan in de Kicking Horse Valley, een trail over de geschiedenis van de aanleg van het Canadees spoornetwerk door de Mountains  dat ons tot de aan de overblijfselen van een oudeachtergelaten locomotief bracht. Deze zou gediend hebben om een weg door de bergen te maken (hiervoor werden nu speciaal smalle locomotieven gebruikt die voor een doorgang moesten zorgen) , deze,doorgangen zijnde spinal tunnels .... Op de terug weg naar Lake Louise nog een ander meer gaan bekijken : Lake Moraine, in rusteloos tot het Emerald Lake wat groenig lijkt, is dit meer hel blauw net als het Lake Louise, wat we natuurlijk ook nog bezocht hebben. Vandaag hebben we ook onze eerste moose gezien, een vrouwtje dus zonder gewei, ook verschillende eekhoorntjes, een nutdracker (vogel) en zwaluwen. Morgen op naar Canmore